Cristiano Ronaldo

Han må vara en av världens bästa filmare och han kommer alltid vara hatad av många, men nu på senare år har killen vunnit min respekt. 

Som Chelsea-fan har jag jag alltid kastad skit på Ronaldo då han spelade i Manchester United, för hur kul är det att se sitt lag bli sönderlekt av en filmande portugis? Jag blev jätteglad att se Ronaldo lämna United för spel i en annan liga, och för ett lag utan hjärta. 1 miljard kr låg övergångssumman på och då kan man inte annat än att ha höga förväntningar på en spelare som sägs vara bäst i världen. 

Lionel Messi må vara en otroligt duktig fotbollsspelare, men han är också en spelare som inte tål det fysiska spelet. Det är bara att kolla storlekmässigt på både Messi och Ronaldo, kan man inte annat än att säga att Ronaldo är den spelare som tål det fysiska spelet bäst. I mina ögon skulle man kunna säga att jag ser Ronaldo som en "mognare" variant av Messi. 

Till att döma från gårdagen så kan man inte annat än att säga att det var Ronaldo som låg bakom segern mot Milan, och han gjorde på det mest högklassiga sättet. Han löpte ifrån Gattuso som om Gattuso vore en åsna som var vilsen på fotbollsplanen, och han sköt in frisparken under muren på ett högklassigt sätt (Zlatan var den som hoppade och det var under honom bollen gick in i mål). 

nuff' said.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0